Pages

Wednesday, November 16, 2011

Apa Kenangan Anda Bersama Nokia 3310?

Pernah x korang bayangkan kalau Facebook dah xde? i mean bukan setakat Facebook je la..semua rangkaian social network kat internet ni dah xde? amacam suasananya? Ok, kalau aku la..aku bayangkan sekitar 10 tahun yang lepas..masa zaman Nokia 3310 tu satu kebanggaan budak-budak yang baru nak naik..hehehe..


Asal aku kata "budak-budak baru nak naik"?..hehehe..sebab dulu remaja-remaja macam aku ni bangga giler kot kalau ada Nokia 3310..perghh..itu lambang jati diri tu..klo mat rempit, rasa jantan habis kot klo pakai Nokia 3310..klo pompuan pulak..aisey..mmg feminin tahap gaban la..lagi2 klo dapat tukar housing pink gambar hello kitty..comel akak rase dik =P..


Wah..ingat lagi kot..klo naik train KTM tu..bersaing sape punya HP bunyi paling kuat..lagi2 klo ringtone lagu2 best ka..lagu2 terbaru ka..bangga siot nak bunyikan lama2..adoiyai..abang2 bangla kat train tu pon xketinggalan dengan trend tu..meriah KTM..monophonic xjadi hal..boleh la joget sama dgn ringtone masing2..hehehe..

Klo cakap pasal sms lagi lah meriah..keypad mmg best..pendek kata boleh taip n reply 30 msg dalam masa semint la..sangat efficient keypad dia.. hehehe..

Kalau bab msg ni, masa zaman tu..popular giler la sms jiwang-jiwang ni..macam-macam madah best..siap forward-forwardkan lagi..ini lah syurga org bercinta..leh taip kaw2 pnya jiwang pastu bagi kat pasangan..klo org lain baca, siap mintak nak forwardkan kat dia sebab dia nak bagi "tersayang" dia pulak..mesej goodnight xpayah cakap la..macam2 gaya ada..sesuai sangat la HP untuk org bercinta <3 hehehe..zaman sesuai cari pasangan..


Haaa...bercakap pasal pasangan..ada pulak la yang gatal tangan..tukar no baru pastu menyamar jadi awek..dok kaco2 member..hahaha..aku pnah kena camni..pernah jugak sakat org camni..masa mesej rasa stim ja..wah popular giler ar aku ada awek mesej nak berkenalan (al-maklum lah xnampak muka dalam HP tu)..sepanjang minggu dok mesej setiap hari..P sekolah muka berseri macam pengantin baru..tup3 bila dapat tau member 1 kelas yang main kan..maunya x malu..hahaha..rasa x nak datang sekolah ja =P


Banyak lagi la, itu x masuk yang mesej-mesej joke lagi..siap buat gambar from all the alphabetical symbols..macam-macam ada..hehe..kadang2 tgh tensen kat kelas ka..tgh frust dgn awek ka..tiba2 ja ada member hantar msg joke..perghhh..lagi2 yang pecah perut punya..mmg make my day la..itu yang bestnya dgn mesej2 joke from sms ni..ada jugak joke yang dok mengenakan kita..tapi xpa..still funny =)

Aku paling menyampah mesej berantai..aduyai, dah macam spam pulak..hahaha..siap kata dapat bala la klo x forward..dapat rezeki xdisangka2 la..kadang2 aku goyang gak..klo macam terpengaruh, aku forwardkan ja..klo x, baca terus delete..hehe..

Ingat lagi msg picture dalam phone tu? ada yang dah template..ada yang kita leh beli..aku selalu forward yang gambar kek tu..untuk wish happy birthday..hehehe..mmg legend la pic tu =) ingat lagi..25 sen kot satu sms pic tu..hehe..

Limitation hp ni..bila msg dah full ja kna delete..habis msg2 "sayang" kna buang cz nak bagi msg baru masuk inbox..adoyai..haha..

Anyway, thats my memories with Nokia 3310..Aku x pakai Hp tu..itu HP mak aku, tapi aku pakai sebab itu satu2nya Hp dalam family..hehe..my 1st handphone is Nokia 8310..aku beli pakai dulu elaun PLKN aku..now da macam2 hp aku pakai..hehehe..but the most memorable is Nokia 3310..korang macam mana pulak?


P/S: Extracted from the genius brain of Herry Nazareef (^_^)Y

No comments:

Post a Comment